Monday 14 January 2013

Kenapa Susah Melepaskannya?

Saya akui cinta saya terhadap kekasih saya sudah pudar setelah saya mengetahui dia mempunyai perempuan lain di belakang saya. Namun, saya tertanya-tanya, mengapa saya sangat sukar untuk melepaskannya? Kenapa hati saya masih memberontak supaya jangan mensia-siakan 3 tahun bersama dia. Saya rasa sangat rugi dan menyesal andai melepaskannya kerana telah macam-macam yang saya lakukan sepanjang 3 tahun ini. Adakah ini cinta? Kenapa susah melepaskannya?
 
tumblr_loi5kbOTMM1qi4do3o1_500_large

Jawapan Cinta;
 
Kadang kita harus melepaskan seseorang meskipn kita sangat mencintainya, ini bukan kerana kita tak lagi mencintainya, tapi kerana setelah segala usaha yang kita lakukan langsung tidak membuatnya mencintai kita. Bukankah itu hanya sia-sia? Menanti seseorang yang kita pasti telah mengkhianati cinta yang setulus ikhlas yang kita berikan?
Yakinlah, kelak Allah akan mengantikan seseorang yang cintanya lebih besar dan lebih tulus lagi dari apa yang pernah kita berikan. 
Namun janganlah sampai itu membuat kita menutup diri, jadikan itu sebagai pengalaman sekaligus pembelajaran diri untuk lebih HATI-HATI, dan lebih baik lagi. IKHLAS kan, maka Insya Allah akan di gantikan-NYA dengan yang lebih BAIK.. Dan yang pasti HATI nya tak akan pernah lagi berpaling pada yang lain, kerana dia hadir untukmu atas PILIHAN-NYA.

No comments: